Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J29a77r60o13s84l47a51v 97K64u93t64h25a51n 1497647229147

Pane Janoto, správně! Nejlepší způsob, jak bojovat proti nenávisti, je zavřít diskusi! R^

+1/0
21.8.2016 19:57

Z98d15e65n23ě49k 19J96a26n71s83a 9658294879870

..... Pane Janoto - při pohledu na houf Vámi smazaných diskuzních příspěvků,tak to vypadá, že vedete dizkuzi nejraději POUZE SÁM SE SEBOU;-D! Dobrá rada. Buď nepište blogy, nebo neotvírejte diskuziRv;-O. Ale přiznejte se alespoň jako chlap. Ruku na srdce!! Vy se za ně zřejmě TAK TROCHU STYDÍTE,že??

+1/0
20.8.2016 8:23

V31l64a85s32t54i43m76i53l 29F20ü29r88s16t 5242562845370

Autor Vás poslechl. Rozhodl se, že v diskuzích už mazat nebude. A aby to byla pravda, tak pod dalším článkem diskuzi raději ani neotevřel.

+3/0
21.8.2016 9:09

Smazaný příspěvek

Příspěvek byl odstraněn autorem blogu. Opakované vložení může být smazáno redakcí.

Smazaný příspěvek

Příspěvek byl odstraněn autorem blogu. Opakované vložení může být smazáno redakcí.

Smazaný příspěvek

Příspěvek byl odstraněn autorem blogu. Opakované vložení může být smazáno redakcí.

Smazaný příspěvek

Příspěvek byl odstraněn autorem blogu. Opakované vložení může být smazáno redakcí.

Smazaný příspěvek

Příspěvek byl odstraněn autorem blogu. Opakované vložení může být smazáno redakcí.

Smazaný příspěvek

Příspěvek byl odstraněn autorem blogu. Opakované vložení může být smazáno redakcí.

Smazaný příspěvek

Příspěvek byl odstraněn autorem blogu. Opakované vložení může být smazáno redakcí.

P47e84t98r 52Č28e46j71k78a 7676635869232

Já s tím zákazem problém nemám a vysvětlím proč. Je třeba pochopit zásadní věc, kde máme očividně mezery i "my" - vychvalovaný západ, někteří totiž mají tendenci spojovat míru zahalenosti, odhalenosti s decentností, slušností, dobrým/špatným vychováním atd (řeči typu "oblečená jak štětka"), přičemž právě tohle smýšlení nás ve skutečnosti staví na úplně stejnou úroveň, jako islámské cvoky požadující burku apod. - rozdíl spočívá jen a pouze v míře zakrytí, odkdy ženskou považují případně my považujeme za "prostitutku" apod. Tzn. princip smýšlení je bohužel v případě některých úplně identický - a vadný! Plyne ze dvou věcí - škodlivé indoktrinace nesmyslnými společenskými normami (kdy máme tak nějak výchovou / vírou vnuceno, co je správně a co je špatně) a stále nepřekonaném vnímání ženy jako sexuálního objektu. Je třeba říct, že míra odhalenosti / neodhalenosti se "slušností" daného člověka (ženy) NIJAK nesouvisí! Ostatně, případy typu "mohla si za znásilnění tím, jak vyzývavě byla oblečená" ukazují dokonalou zvrácenost tohohle myšlení, vůči kterému tenhle zákaz jde (a proto ho já osobně považuju za pozitivní).

+1/−1
18.8.2016 10:25
Foto

R62a85d78e75k 15P42o59l64i27c20k78ý 6361543851544

Takže tím, že se žena málo obléká nemůže žena za své znásilnění (na tom se shodneme).

Ale žena co se obléká moc může dle vás za to pokud ji někdo napadne (ochranou žen před napadením byl zákaz odůvodněn) nebo pokud v někom budí strach?

Jinak sám sebe jste svým příspěvkem ohodnotil. Tím, že souhlasíte se zákazem určitého oblečení jste sám sebe postavil na úroveň "islámských cvoků" co zakazují ženám chodit odhalené....

0/−3
18.8.2016 10:41

P93e60t13r 82Č68e85j56k27a 7446885459132

Sakra, na něčem jsme se shodli, to je varující. ;-D

Zdůvodnění toho zákazu pochopil každý z nás očividně jinak. Já ho pochopil tak, že jde o ochranu vůči těm, kteří by se na evropské pláži snažili ženám "vnucovat" ten islámský pohled na věc - tzn. že právě ty burkiny jsou to jediné správné a jakékoliv jiné odění je nepřijatelné, necudné, neslušné..... (ať už ze strany manželů koupajících se muslimek, nebo jich samotných). Tzn. pochopil jsem to tak, že jde o ochranu Evropanek. Ostatně, dovolím si odhadnout, že půjde nejspíš o reakci na nějakej incident, který se tam odehrál.

Poslední odstavec je pitomost na entou. Já jsem pro zákaz oblečení, které je symbolem podřízenosti ženy a které je symptomem omezení její svobodné vůle.

+1/−1
18.8.2016 11:16
Foto

R28a23d53e86k 78P89o39l65i34c49k23ý 6101803961304

Takže pro jistotu aby muslimové nemohli ženám nařídit jak se mají oblékat tak jim to nařídíme sami?8-o

Pro mnoho žen je naopak zahalování symbolem jejich svobodné vůle.

Jak říkám lidi jako vy mají obdobné myšlení jako ti islamisti:-/Rv

0/−3
18.8.2016 11:22

Z20d37e15n71ě96k 42J90a77n28s63a 9808284379160

... a mimo to říkáte ještě SPOUSTU DALŠÍCH PITOMOSTÍRv:-/.

+2/−2
18.8.2016 11:34

P68e43t86r 69Č39e41j50k72a 7326105469252

Vy jste opravdu král demagogů - já nikomu nic nenařizuju! Pokud nechápete rozdíl mezi nařízením a zákazem, pak je to s váma opravdu marná diskuze. Pokud něco nařídím, tak je přijatelné jen to nařízené chování a jakékoliv jiné je sankcionováno; v případě zákazu je sankcionováno pouze to konkrétní zakázané chování. V matematických množinách to je asi jako rozdíl mezi číslem 1 (nařízení).... a mezi nekonečno mínus 1 (zákaz).

Pokud je zahalování projev svobodné vůle, pak se na trhu jistě nalezne dost možností, jak tu svobodou vůli naplnit, ne? ;-)

0/−1
18.8.2016 12:00
Foto

R29a30d53e47k 12P12o71l64i46c88k39ý 6261473701364

PS. Někde byl zákaz Burkin před tím incidentem.

0/−1
18.8.2016 11:23

J45i34ř32í 97S70v12o59b65o16d36a 9405508653796

Burka, stejně jako burkiny, nejsou jen obyčejným vyjádřením orientální módy nebo svobody volby oděvu. Je nutné si uvědomit naprosto podstatnou věc: burka (stejně jako burkiny) je náboženským vyjádřením podřízeného postavení ženy v islámu. V žádném případě nejde o výraz svobody vyznání nebo svobody volby oděvu. Jde o vyjádření posvátné NEROVNOSTI mužů a žen v islámu. Pokud někdo brání právo nosit burku či burkini, pak nebrání svobodu vyznání nebo svobodu oblékání, ale fakticky prosazuje výjimku ze základního lidského práva společenské rovnosti mužů a žen. To je základní podstata problému.

Narozdíl od mnoha jiných zemí světa je v Evropě zaručena naprosto luxusní svoboda vyznání. To ale neznamená, že bychom měli tolerovat cokoli, co naplňuje definici hnutí potlačujícího lidská práva a svobody. V Koránu je zcela jasně vyjádřena nejen nerovnost mužů a žen před zákonem, ale přímo podřadné postavení ženy. Muž dokonce může svou ženu bít a vykazovat jí místo na spaní. A to neuvádím ještě mnohem závažnější výroky ze sbírky výroků Proroka Muhammada. Právě z těchto principů vychází zahalování žen v islámu a není dobré je ignorovat, protože jsou popřením toho, co bylo v emancipaci žen v západním světě dosaženo.

+5/−1
18.8.2016 9:37
Foto

K46a14r15e34l 81M22a70s33e80k 9604788569716

Šedá je všechna teorie (Koránu) a věčně zelený je strom života. Proto jsou v muslimských zemích, jako je Tunisko, Turecko či Pakistán ženy zcela rovnoprávné s muži a v jiných zemích se jejich postavení neustále zlepšuje.

P.S. Udělal jste něco pro zrovnoprávnění českých žen?

+1/−4
18.8.2016 9:56

J68i78ř14í 69K31i68n14d14l 2488107123747

Vy máte smysl pro humor pane Maseku. Třeba v Pakistánu paňdžábská vláda vydala zákaz kulturních aktivit na dívčích školách a univerzitách a zároveň nařídila studentkám a učitelkám nosit oblečení v souladu s islámským kodexem a zahalovat si tvář závojem. Oznámila také, že ženy by se neměly objevovat v reklamách, divadle a v rozhlasovém vysílání v sousedství mužů.

Podle průzkumu pakistánských ženských organizacích je až okolo 70% pakistánských žen obětmi domácímu násilí, které se nehlásí.

+2/−1
18.8.2016 10:08
Foto

K23a69r63e47l 20M71a60s15e84k 9104838349906

1) Uvítal bych zdroj tvrzení o zákazu kulturních aktivit.

2) Domácí násilí nemá nic společného s náboženstvím (nenamáhejte se s citáty z Koránu) a v Pakistánu není o nic horší, než v Indii nebo v křesťanském Mexiku či Jižní Africe.

+1/−3
18.8.2016 10:18
Foto

K65a57r65e22l 53M70a28s24e39k 9894858119656

Jo, ještě maličkost. Jak se počítají procenta obětí domácího násilí, když se nehlásí?

+1/−1
18.8.2016 10:22
Foto

R18a81d60e74k 97P14o13l59i68c52k16ý 6841693881274

Pane Kindle Pakistán je zaostalá země s vysokým podílem násilí celkově, Takových zemí je více a zdaleka ne všechny jsou muslimské, ale všechny jsou poměrně chudé.

Důvodem násilí není víra, ale chudoba.

U nás se s domácím násilím setkalo 40 % žen

http://nenechtesiublizovat.cz/index.php?mainNav=zenyanasili&subNav=domaciNasili

Je to sice méně než v Pákistánu, ale je to přesně o 40% více než by ho mělo u nás být.

+1/−2
18.8.2016 10:33

J50i86ř68í 94S79v77o65b20o47d91a 9935398823606

Součástí Koránu je například tento verš ze Súry Ženy (verš 34), ve kterém přímo Allah formou zákona nařizuje mužům, jak mají nakládat se svými neposlušnými ženami: "A ty, jejichž neposlušnosti se obáváte, varujte a vykažte jim místa na spaní a bijte je!"

To je naprosto konkrétní článek konkrétní víry, která vybízí k násilí, a to výhradně z nadřazenosti mužů nad ženami, kterou Allah v Koránu definuje tím, že "dává přednost jedněm z vás (mužům) před druhými (ženami)".

Chudoba sama o sobě není inspiračním zdrojem násilí. Takové tvrzení je nedokazatelné, protože chudoba prostě není synonymem násilí. Jisté však je, že islám je schopen uvrhnout celé země a celé generace lidí do chudoby, a tuto skutečnost můžeme v celém světě názorně pozorovat.

+1/−1
18.8.2016 12:40
Foto

K83a78r76e46l 53M62a77s53e19k 9124798309416

Nikdo nebije ženu protože si přečetl v nějaké knize, že by měl. Lidi naštěstí nejsou stroje a nedají se naprogramovat Koránem nebo Biblí.

+1/0
18.8.2016 13:45

I96v15o 58S36c82h81l10ä73g51e31l 9900309877512

To víte, že ne. Ani se nemusejí hromadně 5x denně klanět ke svému svatostánku. Dělají to tak nějak svobodně a spontánně.

+1/−1
18.8.2016 15:54
Foto

K70a23r82e13l 74M29a97s83e72k 9384488259356

Máte pravdu, nemusejí. Někteří to dělají, jiní ne.

+1/0
18.8.2016 16:05

I49v95o 77S66c25h58l46ä68g15e87l 9650219577812

Ano, ti, co to nedělají, to flákají a mnozí z nich budou časem potrestáni samotným Alláhem prostřednictvím nějakého zaníceného vykladače pravého islámu. Ostatní se hbitě zařadí.

0/0
19.8.2016 8:00
Foto

K85a41r57e85l 25M65a20s16e40k 9364978149116

Nesmysl.

0/0
19.8.2016 9:44

I42v22o 41S30c87h66l55ä60g77e72l 9640759717512

;-D

0/0
19.8.2016 9:46

J82i65ř34í 27S90v27o47b22o51d25a 9525338593246

Pane Maseku, obecná úroveň lidských práv v Pákistánu je v porovnání s Evropou naprosto katastrofální. Pákistán je navíc jednou ze čtyř zemí na světě (všechny jsou islámské), kde se ženy dožívají průměrně nižšího věku, než muži, což je přímým důsledkem postavení ženy v islámu.

V Pákistánu je každý den znásilněno tolik žen, kolik v celé Evropě za týden. Běžné jsou také drakonické tresty v nespočtu takzvaných vesnických šaríja soudů (usekávání rukou, kamenování atd.) V roce 1981 skupina statečných pákistánských žena založila organizaci War Against Rape (Boj proti znásilňování), což si lze v Evropě jen těžko představit. Většina členek této organizace byla buď zapíchnuta nožem někde ve tmě, nebo zemřely ve vězení.

Tohle je slavné prohlášení paní Farkander Iqbal, zástupkyně policejního superintendanta v pákistánském Láharu: "V dnešním Pákistánu se úcta k ženám vytratila a zločiny páchané na ženách se znásobily. Tvrdí se, že jsme byli islamizováni. Jak můžete islamizovat lidi, kteří už muslimové jsou? Od té doby, co Ziául Haq předal moc mulláhům, se zdá, že si všichni muži myslí, že se mohou zmocnit jakékoli ženy a roztrhat ji."

V Turecku se odehraje podle oficiálních statistik nejméně jedna vražda ženy takzvaně "ze cti" DENNĚ, v Německu v turecké komunitě "jen" třicet až padesát ročně.

V České republice je garantována společenská rovnost mužů i žen přímo Ústavou České republiky. Kdokoli by se tomuto principu protivil, dostává se do rozporu se zákonem.

To, co je pro evropské právo nebezpečím, je právě pronikání islámského práva do evropské legislativy nebo paralelní fungování islámských soudů vedle těch evropských (jak je to již hojně rozšířeno například v Británii).

+1/−1
18.8.2016 12:25
Foto

K42a64r50e67l 20M57a13s56e73k 9674778539116

Ano, je to katastrofální, ale já nevěřím, že to je způsobeno náboženstvím.

+2/0
18.8.2016 13:47
Foto

R30a18d67e91k 20P53o24l37i50c16k19ý 6171863621304

Máte pravdu není.

Obdobné je to v hinduistické Indii, v mnohých i křesťanských Afrických zemích....

+1/0
18.8.2016 18:08
Foto

R69a25d76e64k 17P40o28l22i32c96k64ý 6231473361904

Vraždy ze cti jsou v Turecku i Německu a zřejmě všude na světě v rozporu se zákony.Vyskytují se nejen u muslimů, ale i u jiných náboženství.

Rovnost pohlaví je sice dána ústavou, ale 40% žen se setkalo s domácím násilím, v zaměstnání mají ženy nižší platy, hůře se dostávají na lepší pracovní místa, není zcela běžná dělba domácích prací....

V Pákistánu je to obdobné jako v sousední převážně hinduistické Indii (tam navíc nejsou diskriminovány jen ženy, ale i obecně lidé z nižších kast). problém tedy očividně není v náboženství, ale v zaostalosti regionu.

+1/0
18.8.2016 18:06

J65i49ř47í 25K27i13n83d33l 2428787443867

Arabské ženy nenusí burkiny proto, že se jim to líbí, ale z důvodu, že jim to přikazuje islám. Plavkami,ostentativně dávají najevo svoji náboženskou příslušnost.Muslim má nařízeno i to, že na WC musí vstupovat první levou nohou a nedefekovat zády směrem k Mekce. My jsme si historicky zvolili svobodu, ale v momentě, kdy burkini byy využívány k demonstraci náboženství, kterého se důvodně obáváme, nastal legitimně čas omezit nošení burkin. Takže ten zákaz je legitimní. Měli jsme úplnou svobodu v tom, v čem lezeme do vody, teď o ni díky islamistům přicházíme.

+4/−2
18.8.2016 8:46

M90i57c41h60a32l 94D81z86m57u89r23a45n 2695122956457

Zcela výjimečně s tímto článkem autora souhlasím.

+1/−4
18.8.2016 8:22

Z94d54e39n75ě11k 58B50á69r68t70a 6454277859914

Karma.Do bazénu určité plavecké ubory nepatří,jak z hygienických tak praktických duvodu.Pokud jde o koupání v moři nebo rybníku,je nesmysl přikazovat komukoliv jaký plavecký ubor si zvolí a jakou část těla má potřebu na veřejnosti zahalit...

+1/−4
18.8.2016 7:03

O71n53d36ř63e89j 46F42i28l65i49p42c74z36y11k 8554243178471

Omlouvám se , chtěl jsem dát plus.

Souhlasím. A stejně si myslím, že tu burkini se budou postupně zkracovat

a za takových 50 let budou z nich tanga.;-D

0/0
18.8.2016 8:07

J38i86ř49í 68K84i41n17d71l 2908607583647

Pokud bude islám, tak se burkini nezkrátí ani o milimetr.

+3/−1
18.8.2016 9:45

Smazaný příspěvek

Příspěvek byl odstraněn autorem blogu. Opakované vložení může být smazáno redakcí.

Smazaný příspěvek

Příspěvek byl odstraněn autorem blogu. Opakované vložení může být smazáno redakcí.

Smazaný příspěvek

Příspěvek byl odstraněn autorem blogu. Opakované vložení může být smazáno redakcí.

Smazaný příspěvek

Příspěvek byl odstraněn autorem blogu. Opakované vložení může být smazáno redakcí.

Smazaný příspěvek

Příspěvek byl odstraněn autorem blogu. Opakované vložení může být smazáno redakcí.

Foto

J65a54r37o73s25l74a41v 55J57a21n20o20t61a 2269741430672

Na plážích muslimských zemí jako je Maroko, Tunisko, Egypt, Turecko, Spojené Arabské Emiráty, Indonésie, Maledivy jsou samozřejmě Evropanky v bikinách naprostou vzácností. Proto vám také Evropané v takovém množství jezdí. A samozřejmě veškeré pláže v těchto zemích jsou letoviska pro cizince. Nikdo domácí tam nechodí. A máte pravdu na běžné ulici města v muslimském státě na Evropanku v bikinách nenarazíte. Ale ani na ulicích evropských měst. Z toho jasně vyplývá, že Evropané jsou proti bikinám. ;-D

+1/−9
18.8.2016 0:26

Smazaný příspěvek

Příspěvek byl odstraněn autorem blogu. Opakované vložení může být smazáno redakcí.

Smazaný příspěvek

Příspěvek byl odstraněn autorem blogu. Opakované vložení může být smazáno redakcí.

Smazaný příspěvek

Příspěvek byl odstraněn autorem blogu. Opakované vložení může být smazáno redakcí.

Smazaný příspěvek

Příspěvek byl odstraněn autorem blogu. Opakované vložení může být smazáno redakcí.

Smazaný příspěvek

Příspěvek byl odstraněn autorem blogu. Opakované vložení může být smazáno redakcí.




AUDIOZÁZNAM

Petice

Zmeškali jste přenos čtení Davida Vlka? Poslechněte si ho tady.



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.