Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

K49a28r59e69l 29J21ä86g54e63r 4950195163101

Naprosto s vámi souhlasím až do posledního odstavce. Myslím, že chudoba nastává právě kvůli sociálnímu inženýrství. Kdyby státy na volném trhu neukrajoval ze svobod podnikavým lidem, tak ti by mohli své podnikání vykonávat daleko efektivněji, tudíž by zbylo i více na platy pro jejich zaměstnance. Představa o tom, že by si všechno nechali pro sebe je mylná, jelikož pokud podnik není monopolem nebo kartelem, musí si vybojovat v konkurenčním prostředí své zaměstnance. Jako klasický liberál tvrdím, že stát by měl zajišťovat bezpečnost, ale pouze to a nic jiného. Jedině tak se lze ubránit vzniku monopolů a kartelů, které vznikají jedině v případě propojení se státem. S pozdravem, Karel JägerR^

0/0
19.7.2016 1:32

A25n93t64o76n94í52n 82K52o34u46n77o29v43s22k10ý 9658140288288

Umím si představit, že státy by poskytly podnikavým lidem svobodu vypouštět do ovzduší a vod libovolné škodliviny. Jistě by pak jejich výroby probíhaly ekonomicky efektivněji a zbylo by víc na platy zaměstnanců. Nevidím ale nejmenší důvod, proč by tyto prostředky měly být na platy zaměstnanců také použity. Představa, že firmy mezi sebou bojují o zaměstnance je při současné vysoké celosvětové nezaměstnanosti mimo realitu.

Monopoly, oligopoly a kartely vznikají proto, že zejména velké firmy pochopily, že volný trh a s tím spojená konkurence je plýtvání prostředky a silami. A ne že by jim snad nějaký úředník nechtěl dopřát volný trh.

Není mi jasné, co s tím má společné sociální inženýrství, co metoda manipulace lidmi za účelem získání nějaké informace nebo provedení nějaké akce. Působnost sociálního inženýrství vidím zejména v podvodných mailech a webových stránkách.

0/0
19.7.2016 10:10

J19o22s78e92f 11M36i96k70o32v58e12c 5177453918446

Pane Janoto, zkuste si přečíst knihu Theodora Dalrymplea "Ztraceni v ghetu". Možná, že po přečtení zjistíte, že to není až tak vina většinové společnosti, jako spíš sociálních inženýrů a levicových politiků.

0/0
18.7.2016 17:57

J86o16s81e85f 82P92a25v84e80l12k87a 5741217977292

Snad máte kousek pravdy, chudoba a zoufalství mohou vést ke vzpouře. Jenže historicky to není obhajitelné. Komunismus v Rusku by nevznikl bez finanční podpory a výcviku Lenina a dalších. Nacismus a Hitler by také neobstál bez finanční podpory. Kdo za tím stál? Nevím. I za tou hnusnou oslavovanou Francouzskou revolucí byly finance a dobrá organizace. Všechno to byly dobře zorganizované akce spojené s genocidami a bojem proti křesťanům.

Když sledujete Irák aj., tam už těch sebevražedných zoufalých je moc. Je to organizovaná válka, kde používají drogově psychiatrických manipulací s lidmi. Náš střelec z Brodu střílel jen kvůli své nepříjemné manželce nebo ztráty naděje v náš státní systém? Byl nemocný, pravděpodobně ho žádný člověk neposlal vraždit.

Ti teroristé nemají v sobě Kristovo přikázání: "Miluj Boha nade všechno a bližního jako sám sebe". Myslím, že právě tato slova oddělují kořeny zla, které musí v sobě vymýtit každý osobně dřív, než se stane nástrojem lháře.

+1/0
18.7.2016 9:31

A89n61t27o59n56í25n 34K27o34u19n13o94v23s32k82ý 9348360518498

S imigranty a jejich začleňováním má Francie velké zkušenosti - napřed hořelo na předměstí Paříže, pak už i na předměstích 100-tisícových a menších měst - jak uvádíte.

Od 70.let měli imigranti právo se ve Francii usadit i se svými rodinami (do té doby byli na mizerné a špatně placené práce přijímáni také, ale museli se vracet).

Protože se díky podstatným změnám v ekonomice začala zvyšovat nezaměstnanost, přestala být práce nejen pro etnické Francouze, ale v první řadě pro imigranty a jejich potomky. Jejich rodiče ještě pociťovali vděčnost, že je Francie přijala, ale jejich potomci už život ve Francii považují za samozřejmost, ale nelíbí se jim jeho kvalita.

Tito potomci se už nemají kam vrátit a přesto, že jejich vzdělání je v průměru vyšší než jejich rodičů, shánějí práci ještě obtížněji než etničtí Francouzi.

A projevy nespokojenosti s mizernou současností a žádnou budoucností byly na světě.

Pokud budeme imigranty přijímat i my, nedopadneme jinak.

Nejsem tak neskromný, abych si myslel, že Češi přišli na něco, co zůstalo Francouzům skryto.

Pokud se ukazuje, že bezdomovců je u nás daleko víc než se myslelo (mluví se o 70 tisících), vidíme, že sociální vyloučení (opak začlenění) nedokážeme odstranit ani u těch, které napřed nemusíme naučit česky. Chybí nám pro ně pracovní příležitosti a sociální bydlení, na které by i s nízkými příjmy dosáhli.

Na základě kvót bychom měli přijmout asi 18 tisíc migrantů - zatím. Ti u nás sice být nechtějí, ale kvóty jsou kvóty. Jak můžou politici tvrdit, že je dokážeme přijmout a sociálně integrovat bez problémů?

Leda, že bychom je chtěli integrovat mezi bezdomovce nebo do kriminální oblasti....

+1/0
17.7.2016 21:52
Foto

J12a64n 94Ř85e76h22á59č59e91k 7450916861435

To, že "vlky z lesů žene hlad" je celkem známá věc. Ale říkáte-li A, měl byste také říci B. Nemohli by třeba přistěhovalci uznat, že tradiční evropské hodnoty vzdělání a pracovitosti mají něco do sebe a nedají se jen tak okecat tvrzením, že "vše je v rukou Alláhových"?

+2/−1
17.7.2016 20:07
Foto

R23a30d63e53k 59P43o55l37i58c65k60ý 6651683161814

Ona jich to naprostá většina uznává.

0/−2
17.7.2016 20:40
Foto

J85a88n 64Ř90e86h71á77č25e87k 7960326731785

A na tu "naprostou většinu" jste přišel jak?

Já jsem byl v několika arabských zemích, pár muslimů jsem i učil a mám dojem spíš opačný. Ale přesto bych si netroufl tvrdit, že ten dojem reprezentuje většinu, prostě proto, že nemám dostatečně silný statistický vzorek...

Ano, oni slovně deklarují, že se chtějí učit, ale když pak přijde na to, sednout nad knihu a něco nastudovat, tak se to spíš snaží okecat. Taková je má zkušenost...

+2/−1
17.7.2016 20:47

E13v74ž66e42n 72P21o17l78á18č62e70k 6813919155

On si to vymyslel, je to vyhlášený lhář

0/−1
18.7.2016 11:56
Foto

R55a37d45e29k 26P56o90l53i20c59k12ý 6321523361584

Prokazuje to jejich způsob života. Naprostá většina muslimů v Evropě ho má obdobný jako nemuslimští Evropané.

Jaký pocit jste měl v muslimských zemích netuším, ale psal jste o přistěhovalcích-ne o těch co zůstávají v zemích původu.

0/0
18.7.2016 12:12

E84v38ž70e46n 33P63o79l62á84č97e36k 6423709775

A průzkum k této lži samozřejmě nemáte, já o vždy

0/−1
18.7.2016 11:56

O19n55d38r26a 89G84l19a41c 5685851536612

Nějaké řešení nemáte? Pokud vím, ve Francii vládnou socialisté. Teď se třeba hroutí socialistická Venezuela - proč? Je málo socialistická? Měly by se ve Francii zrušit adresy, aby nikdo nevěděl, koho přijímá do zaměstnání? Nebo zaměstnávat povinně toho, kdo přijde první?

V Bibli stojí, že kořen všeho zla je láska k penězům. Je to asi zastaralá kniha.

+4/0
17.7.2016 16:27
Foto

J55a83r22o31s23l18a84v 36J81a13n84o52t30a 2689321730642

Kdybych znal jednoduché řešení složitých problémů kandidoval bych na boha.

0/0
17.7.2016 18:35

O66n40d57r63a 21G49l80a91c 5765231196672

Kdybyste správně pojmenovával problémy, daly by se z toho vyčíst i cesty ke zlepšení. Vámi naznačované cesty ale vždycky končily v bídě a v krvi.

Váž=m si ale toho, že uznáváte, že v tomto klubku problémů hraje určitou roli islám. To řada socialistů neuznává.

+1/0
17.7.2016 20:29

E98v29ž38e76n 46P19o27l16á11č84e14k 6283619925

Krásně nekonkrétní odpověď. Hlavně, že ten váš socialismus vyřeší všechno

0/0
18.7.2016 11:57
Foto

F82r72a34n41t46i64š49e19k 94K30š85í31r 2969296115

Kořeny zla leží vždy tam kde je znásilňováno přirozené právo. V dnešní době lze najít zlo ve státním zřízení, které je na zlu existenčně závislé.

0/−2
17.7.2016 14:38
Foto

J81a42r25o18s22l71a45v 84J32a90n91o85t63a 2479591380712

Státy jsou tu od nepaměti. Musí existovat někdo kdo dohlíží na dodržování pravidel a uděluje sankce za jejich porušování. Tak funguje právo. Proč nefunguje mezinárodní právo? Protože neexistuje mezinárodní represivní složka, která by jeho porušování dokázala vynutit a potrestat.

+2/−1
17.7.2016 18:38
Foto

F58r91a86n87t18i13š88e77k 30K44š78í29r 2809256325

V tom se mýlíte. Je to dáno tím, že porušování mezinárodního práva dělají lidé, kteří nenasazují přímo svůj život a svůj majetek a mohou olupováním milionů lidí získat tařka neomezené zdroje včetně těch lidských. Války jsou umožněné jen a jen daněmi. Žádná sebebohatší firma by nemohla vést nějakou byť jen omezenou válku, protože by do pár dnů zkrachovala. Tohle mohou jen státy.

+1/0
17.7.2016 22:04

V95o19k80o83u31n 85V45l84a69d10i88m55i24r 8722578329418

V Moskve, kde jinde. Tam ma vsechno zlo sve koreny.

+1/−1
17.7.2016 13:37

J82o36s91e34f 70S18l94a53v16í14č33e93k 4243506526713

Obávám se, že až dojde i Vám, že za všechno Putin nemůže, nebudete se stačit divit. Vousy třeba zvládnete, ale naučit se za měsíc zpaměti korán se Vám nepodaří.

+1/0
17.7.2016 16:30

V20o69k40o51u49n 56V87l36a15d50i13m48i12r 8982328169718

O tom Ronald Reagan nerikal nic.

0/−1
17.7.2016 18:30

J31i95ř49í 41K95i13n83d20l 2758367413387

Podle francouské policie byl Mohamed Lahouaiej Bouhlel radikální islamista. jednalo o muslimského extrémistu. Takže žádný chudák.

+5/−3
17.7.2016 13:32
Foto

K79a46r16e74l 14M70a11s46e62k 9114418859446

Nelžete tolik.

"Ce chauffeur-livreur de 31 ans, marié et père de famille, était totalement inconnu des services de renseignement et n’avait jamais fait l’objet d’une fiche pour radicalisation."

http://www.liberation.fr/france/2016/07/15/attaque-de-nice-ce-que-l-on-sait_1466282

+2/−3
17.7.2016 13:43

V46o43k12o53u50n 67V12l33a70d17i78m31i74r 8702378439478

Asi mate jine zdroje, Ale francouzska policie o nem vedela jen to, ze to byl drobny zlodejicek a rvac, ale take, ze neslavil ramadan a vubec se duchovniho zivota nejak neucastnil.

+2/−2
17.7.2016 14:56

J65a46r22o10s73l22a32v11a 94K34o27m45b69e84r43c47o10v19á 5670477763729

To byli ti kluci, co vraždili v Bataclanu a na letišti také, chlastali, hulili... takoví normální, v podstatě milí hoši, že.

+5/−1
17.7.2016 16:30

J82a89r69o77s22l45a66v35a 48K35o74m34b66e92r30c97o34v43á 5380407283669

Já jsem to o nich, pane Polický, četla. Pořád stejné kecy.

Nazdar.

+2/−1
17.7.2016 17:20

V16o98k52o70u18n 45V40l32a37d34i78m28i68r 8482268829518

Jaksi jsem nepochopil o cem pisete. Ale asi to bude tim, ze toho moc cinu nevite.

0/−2
17.7.2016 19:10

J54a88r59o66s91l95a44v19a 19K80o16m88b69e23r43c43o51v71á 5130707223919

Nerozumím jazyku vašeho kmene. :))

+1/0
17.7.2016 19:13

V95o27k13o94u51n 95V42l24a12d39i84m26i55r 8882728769558

A nebo toho vite vic nez francouzska policie a vsechny tajne sluzby sveta dohromady.

+1/−1
17.7.2016 19:14

E41v60ž74e73n 35P30o51l30á44č19e15k 6343159735

Byl to hlavně MUSLIM

0/−1
18.7.2016 11:58
Foto

J20a47r82o75s67l70a73v 92J49a66n22o48t91a 2869401370262

Mezi muslimem a islamistou je dost podstatný rozdíl. Jako mezi vrahem a křesťanem.

+1/−2
17.7.2016 18:39

E87v62ž98e35n 24P80o40l31á53č76e73k 6103759965

Vrah je ideologie, vážně? Kristepane.

0/−1
18.7.2016 11:58

A14n96t14o79n52í44n 50K88o11u87n70o86v80s34k67ý 9178120378578

Zdá se, že směřujeme zpět k feudalismu. V něm jste taky mohl dělat šestnáctky a feudálem jste se nikdy nestal.

Dnes stačí se narodit bohatý a můžete dělat blbosti nebo nedělat nic a vaše příjmy a majetek to nijak neovlivní - viz třeba Paris Hilton.

A stejně tak stačí se narodit v chudé čtvrti, navštěvovat tamní školy a z chudoby se nikdy nedostanete.

Kapitalismus je úžasný systém, dokáže vytvářet úžasné bohatství i nesnesitelnou chudobu, skvělé automaty a roboty i beznadějnou lidskou dřinu, nádhernou svobodu i nejhorší formy otroctví.

Francouzský král kdysi zbavil šlechtu všech pravomocí, ale ponechal jí všechna privilegia. Takže lidé dole si uvědomili, že šlechta jim z jejich postavení nepomůže - ani kdyby chtěla a že jediné co může od šlechty očekávat je, že je bude dál vysávat.

A smetli ji v revoluci.

Skončí opravdu neofeudalismus stejně jako feudalismus? Násilně až lidé pochopí, že ti nahoře jim z jejich postavení nepomohou?

+2/−1
17.7.2016 13:16

O77n76d18r26a 21G21l22a67c 5945361496302

Já jsem se třeba narodil docela fajn čtvrti, ale když nebudu dělat vůbec nic nebo když udělám blbost, obávám se, že to moje příjmy ovlivní. Asi můj šéf nepochopil podstatu kapitalismu...

+1/0
17.7.2016 19:47

A25n74t66o46n50í86n 89K35o57u73n53o22v19s34k36ý 9198530498298

Pokud vaše příjmy ovlivní to, že neděláte nic nebo děláte blbosti, pak zřejmě nejste opravdu bohatý.

Pokud má někdo 25 tis./měs. nebo i víc, tak to ještě zdaleka není bohatý člověk - to abychom si nepletli pojmy.

Stejně tak není opravdu bohatý ani premiér nebo generální ředitel PRE - protože když odejdou z funkce, jejich příjmy to ovlivní.

Pokud chcete hovořit o bohatých, podívejte se třeba do Francie na rodinu Bettencourtů, nebo do Německa na rodinu Quandtů.

O jejich majetek a příjmy se starají právní kanceláře (a musí se hodně snažit, protože na jejich místo by rádi přišli jiní), stejně jako o jejich žaludky kuchaři na celý úvazek, o jejich zeleň zahradníci a o dopravu vlastní řidiči a piloti.

To jsou ti neofeudálové, které mám na mysli a kteří nemusí dělat opravdu nic.

A samozřejmě není možné se domnívat, že je nad nimi nějaký šéf...

+1/0
17.7.2016 20:18

A96n47t49o35n29í95n 62K41o32u38n30o16v61s30k65ý 9648580118708

A pokud jste se narodil v dobré čtvrti a navštěvoval jste dobré školy, máte velkou šanci nebýt chudý. To ale není totéž, co být bohatý.

+1/0
17.7.2016 20:20

O61n49d67r52a 28G43l72a98c 5125871416842

Pane, chováte se jako zloděj - chcete mě okrást o moje bohatství, když tvrdíte, že to žádné bohatství není.

+1/0
17.7.2016 20:44

A81n10t11o17n19í68n 98K11o60u69n39o93v42s30k83ý 9878270738888

Nikoho o nic okrádat nechci, jen se vám snažím vysvětlit, že mezi chudobou a bohatstvím je velmi široký prostor pouhé zámožnosti a že nemá smysl bohatství poměřovat nějakým číselným vyjádřením.

+1/0
17.7.2016 21:02

J87i83ř69í 17K94i45n96d81l 2828117613897

Tak to je tedy objev. Za násilí v Evropě nemůže islám a muslimové, ale to, že žijí v chudobě.Oni chudáci by tak chtěli pracovat, ale on je nikdo nechce zaměstnat. Tak to je tedy objev. Vždyť i ti, co spáchali teroristický útok 11 září byli tak chudí a nevzdělaní, že jin nezbývalo vzít si letadlo a pomstít se USA. Terorista v Nic se narodil v Tunisu, ale on nebyl muslim. To, že když se někdo narodí v islámské zemi, dne narození je islamista. Mně jenom zajímá, kdy Evropa si přestane nelhávat do vlastní kapsy a na rovinu řekne, že soužití s muslimi není možné.

+7/−3
17.7.2016 13:06
Foto

J42a30r49o87s30l78a30v 63J57a48n42o71t59a 2879961220332

Každý dvacátý občan EU a Evropy je muslim. Soužití není jen možné, ale je nutné. V Bruselské čtvrti Molenbek žijí převážně muslimové. 37%mladých muslimů je zde nezaměstnaných. Takový mladý člověk ztrácí naději, útěchu nachází ve víře předků a potom si někde přečte komentář nějakého blázna, že za všechno může islám a soužití s muslimy je nemožné. Že správný muslim musí zabíjet nevěřící. Co si o tom asi tak může myslet? Nikdy nikoho nezabil, neokradl a nikoho nepovedl. Protože ctí morální základ své víry. Zloba se stupňuje a potom přijdou verbíři z Islámského státu a řeknou mu, že ti co pomlouvají jeho víru jej nenávidí a jejich cílem je jej zlikvidovat. A že jediná cesta je proti nim bojovat a zničit je dříve než oni jeho. A on to udělá. Protože stejně nemá co ztratit. Jen mizerný život bez budoucnosti mezi lidmi, kteří jím pohrdají a vysmívají se jeho víře. Verbíři to mají snadné. Je to jako chytat ryby v sudu. Proto také v řadách ISIS dnes bojuje odhadem až šest tisíc občanů EU. A bude jich přibývat.

+1/−1
17.7.2016 18:52

O51n25d23r69a 67G95l93a25c 5405981246322

Obávám se, že než si vůbec takový mladý muslim přečte nějaký komentář, dávno už ví, že za všechny jeho problémy můžou židi a USA. Předsudky nejsou jen na jedné straně.

+2/0
17.7.2016 19:52

E11v29ž76e67n 77P14o10l98á43č10e96k 6943679335

A to je zvláštní, že se tohle stává hlavně muslimům

0/−1
18.7.2016 12:00

P35e31t73r 32B84r18o83d70s76k60ý 5476273175799

..... kořeny zla, pokud máme na mysli teroristické ataky v Evropě za poslední dva roky, leží v islámu (a možeme vo tem filosofovat do soudnýho dne) !

+8/−2
17.7.2016 13:02

J30a34r83o14s33l57a33v 19K69u40t20h38a44n 1297107529807

Já bych se chtěl zeptat, jak je to v Česku s těmi uchazeči o zaměstnání, kteří bydlí v sociálně vyloučené lokalitě. Také se jich při pohovoru nejdřív zeptají, kde bydlí a potom je rovnou vyhodí?

+2/0
17.7.2016 12:25
Foto

J23a71r72o37s70l89a19v 35J90a47n91o45t16a 2909261650822

Možná. Tak v Česku spíše fungují jiné znaky. Barva pleti, příjmení a další. S příjmením Horváth, Demeter či Banga jste pro zaměstnavatele dosti podezřelí. A když máte běžnější přijmení někdy stačí váš etnický vzhled. Případy, kdy se romská uchazečka o zaměstnání dohodne se zaměstnavatelem na nástupu po telefonu, aby se po příchodu na pracoviště dozvěděla, že pozice je vlastně už obsazená nejsou nijak výjimečné.

+3/−2
17.7.2016 12:31

D91a62n78i71e20l 63Č10e76r96n64ý 8624535965548

Až bude 90% lidí s vámi uvedeným příjmením spolehlivá a pracovitá, tak vámi uvedené případy nebudou. Nejde o kolektivní vinu, jde o mnoho špatných zkušenosti zaměstnavatelů. Dopláci na to těch 10% slušných.

+8/−2
17.7.2016 13:08
Foto

R36a56d59e94k 45P93o17l56i96c23k24ý 6231323411714

Tedy jste sám potvrdil, že o princip kolektivní viny jde.

Ta je právě založená na tom, že soudíte člověka podle etnika, víry,... nebo jiného kriteria a ne podle konkretních skutků jak se choval on.

+1/−2
17.7.2016 13:39

D77a94n14i47e27l 63Č27e60r28n43ý 8104625725698

Ne!!!

Jde výlučně o matematiku. Kolik mám procent, že získám pracovitého a slušného zaměstnance, že budu nebo nebudu okraden a pod.. Matematiku neošálíte hraním si s hloupými slovíčky a můžete si je obracet jak chcete. Svědčí to jen o vaší inteligenci.

+4/−1
17.7.2016 14:47

J22a21r70o38s92l93a89v 78K43u66t69h47a96n 1547327749957

Byl jste někdy v pozici zaměstnavatele?

+2/0
17.7.2016 15:15
Foto

R49a85d54e65k 91P84o58l92i16c19k92ý 6411443261604

Ne ale v minulosti jsem pracoval pro člověka co handloval s koňmi. Hodně obchodoval i s Romy. Ti když si plácli vždy dohodu dodrželi.

Ruzní podikatelé s majetky za desítky milionů mu klidně dlužili tisícové až desetitisícové částky a k placení se neměli.

Romští handlíři když se dohodla cena vždy zaplatili přesně na korunu, člověk by ani nemusel počítat. U těch neromských se často stalo, že třeba 3 000 v ve stotisících chybělo-zkoušeli to.

Mezi romy chodil klidně sám se stovkami tisíc po kapsách, ale s některými bílými jezdil zásadně s něým a prakticky bez peněz-měl strach, že ho okradou...

+1/−1
17.7.2016 16:49



Bohyně v teplácích od Armaniho

Petice

Na co je hrdá ta, která má tepláky pro všechny příležitosti? Přečtěte si rozhovor se Zuzanou Hubeňákovou.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.