Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D23a80v75i69d 34M57a73t65ě58j64ů 2305142817598

A prave proto, aby byl clovek tyto veci schopen logicky pochopit a nedesinterpretoval je jako vy, existuji skoly, zejmena vysoke skoly a v nich obor sociologie. Zkuste si o tom, drahy autore, neco aspon precist, abyste priste nepsal uplne kraviny. Fakt to pomaha!

0/−1
18.10.2013 7:50
Foto

J72a22r18o17s56l20a76v 74J94a71n88o22t87a 2539141680372

Sociologie? Tady jde především o to, že volební potenciál nelze srovnávat v grafu. Musí se posuzovat pro každou jednotlivou stranu zvlášť. Kdyby se někteří více věnovali čtení, jak by tuto větu našli v pravém horním rohu každého grafu. Musí to být logické i méně vybaveným lidem. Nelze přece srovnávat stranu kterou zvolí 300 respondentů jako první v pořadí se stranou jež získá v prvním pořadí 120 hlasů a v druhém pořadí dalších 125 hlasů. Jenže televize a média s těmito údaji záměrně manipulují a nesprávně nakládají. Úmyslně zaměňují termíny volební preference a volební potenciál. Často novináři a zprávaři hovoří o výsledku voleb na základě srovnávání volebního potenciálu. Což je logický nesmysl. To by museli voliči disponovat dvěma hlasy. Což nedisponují. A pravděpodobnost, že by se k urnám dostavilo v Plzni 144% voličů, v Ostravě 135% voličů a ve Středních Čechách 127% voličů je nulová. Volební potenciál má sociologicky význam pouze pro jednotlivé strany. Pokud je interpretován a srovnáván s ostatními stranami jde evidentně o úmyslnou manipulaci s veřejným míněním. Samozřejmě chápu, že televize musela použít nějaký klíč ke zvaní zástupců jednotlivých stran do studia. To je mi celkem jedno. Jen nesmí záměrně nesprávně interpretovat výsledky tohoto průzkumu a vytvářet dojem, že jde o standardní průzkum volebních preferencí. Na tyto průzkumy je veřejnost zvyklá. Srovnávání stran dle volebního potenciálu je nekorektní a k veřejnosti matoucí. Je zcela jasné, že se jedná o záměr. Nastoluje to další otázku. Je povinné placení tzv. koncesionářských poplatků to nejlepší?

0/0
18.10.2013 10:04

P84a71v25e24l 69K35u95r34a78l 5271654650390

Promiňtě ale já správnou interpretaci z toho grafu vidím okamžitě. Snad kdokoli kdo absoloval alespoň statistiku na střední škole to pochopit musí. 

A na co je veřejnost zvyklá je irelevantní. Pokud někdo vlastní televizi tak si může zorganizovat a vyhodnotit průzkum jakkoli sám chce. Máme tady svobodu- nikdo není povinen se na tu televizi dívat.

Ani jí nikdo není povinen věřit, ani v ní není nikdo povinen být "korektní".

A souhlasím - koncesionářské poplatky a obecně státem orgranizovaná televize a rádia jsou přežitek... k smíchu je především to že ikdyž se na ně člověk nedívá a nebo je neposlouchá (a poslouchá soukromé stanice tak stejně peníze za přijímač jdou do státního)

Pochopil bych ještě kdyby koncesionářský poplatek byl za to že někdo organizuje rozdělení frekvencí. Ale rozhodně nikomu neplatit přes daně za to že na těch frekvencích něco je.

0/0
18.10.2013 20:50
Foto

J31a95r60o51s11l27a53v 38J35a33n51o47t84a 2149791220682

Já absolvoval statistiku na střední škole a potom ještě dva semestry na vysoké škole. Ale nemusel jsem, abych viděl úmyslně špatnou interpretaci získaných dat ze strany médií. Toto zřejmé úmyslné manipulování a zkreslování výsledků průzkumů není korektní a v podstatě poškozuje samotnou podstatu demokratických voleb jako svobodné soutěže demokratických stran. To snad musí vidět každý kdo absolvoval alespoň základní školu!

0/0
19.10.2013 11:28

P29a61v89e37l 44K41u65r44a13l 5861214810760

Každý může soutěžit podle vlastních schopností. Ikdyž vlastně nemůže- aby to bylo možné tak by stát musel být povinnen přijmout kandidatůru kokoli bez jakýchkoli dalších podmínek.

A s korektností jdetě do háje. Pokud něco chci tak budu jednak tak abych toho dosáhl. A pokud si něco myslím tak to budu otevřeně říkat bez ohledu na to jestli to někoho poškodí a nebo urazí. JE to můj názor a ten nebudu cenzurovat jenom proto že ostatní lidem se nelíbí a nebo jim škodí.

Když řeknu o nějakom že to je nedůvěryhodný kretén a zloděj tak je to něco co myslím zcela vážně a říkám to především proto aby se tato informace šířilav a ostatní lidi si na toho člověka dali pozor a přestali s ním interagovat. (A pokud to neudělají tak já už je varoval)

Své názory vždy vyjadřuji na plno a bez jakékoli sebecenzury. včetně toho když k něčemu vyjadřuji nenávist a jiné emoce. Vždy zcela naplno. Nebudu to v sobě držet jenom proto aby společnost fungovala. To by dle mne vedlo jenom k tomu že se ten pocit bude komulovat a nakonec to rupne. NAopak okamžitě vyjádřené antipatie bez cenzury vedou k tomu že všichni ví na čem jsou.

Když v práci sháníme někoho do laboratoře a ten člověk mi ani nezměří napětí v zásuvce tak mu taky řeknu že snažit se o to získat práci u nás je zráta jeho času i našeho času. (což obvykle poznáme i ve chvíli kdy přijde holka se zmalovanými nehty... ale mám nakázáno je přece jenom zkoušet- jinak by hrozila žaloba za "diskriminaci"... a upřímně- ještě nikdy se můj první odhad v nemýlil- ten člověk byl k ničemu.)

0/0
19.10.2013 14:43

T91e21r19e65z49a 92H61l46a52d85k24á 8977590489736

Možná by to chtělo občas vypnout tu levicovou propagandu,ne každý levicový volič je socka(což jsou Vaše slova) a určitě ne každý zlý pravicový volič vydělává miliony,

+2/−2
17.10.2013 23:14
Foto

J76a83r31o25s22l20a97v 13J74a11n86o63t93a 2179961400412

To nejsou moje slova. Mám k lidem úctu a něco takového bych nikdy neřekl. A je mi upřímně jedno kolik ti zlí pravicoví voliči vydělávají. Samozřejmě vysvětlovat co je to nadsázka je u některých lidí celkem zbytečné.

0/−1
17.10.2013 23:20

M55i58c40h39a38l 28T63e86s59a31ř 4758742740381

Ta slova používáte Vy, tak zřejmě Vaše budou;-) Rozlišit ve Vašem případě zášť a třídní nenávist od nadsázky je skutečně práce mravenčí a analytická, tak prosíme o pochopení, pokud občas chybně rozpoznáme nějakou tu nuanci.

0/0
19.10.2013 19:05

V84i92k91t66o28r 64Š95e69d65i93v17ý 8436641610396

Zkuste najít někoho, má IQ vyšší, než je dnešní datum a nechte si od něj tu metodu vysvětlit.

+2/−1
17.10.2013 22:48
Foto

J66a39r54o55s82l51a10v 18J43a48n65o66t37a 2619871310372

Pokud dnes není sto dvacátého pátého, tak bych si to se svým IQ 124 mohl vysvětlit snadno sám. Ale možná bych mohl sestoupit na vaši dvoucifernou úroveň dnešního data a pokusit se sdělit, že mi vůbec nejde o metodu průzkumu, ale o interpretaci jeho výsledků.

0/−2
17.10.2013 23:25

V10i71k12t69o12r 49Š78e74d44i85v91ý 8456321930636

Metoda lépe postihuje váhající voliče - a na interpretaci opravdu nebylo nic vadného, proti letům minulým se např. uvádí i chyba.

0/0
18.10.2013 0:30
Foto

J12a57r92o91s30l28a90v 86J83a84n57o28t61a 2979671170762

Pokud televize či tisk použije u grafu hodnotícího koaliční potenciál titulek, ANO šlape ČSSD na paty, při úrovni koaličního potenciálu ČSSD 35,5% a ANO 24,5% tak je to naprosto špatná interpretace výsledků takového průzkumu. Dokonce ani u grafu skutečných voličských preferencí by něco takového nebylo korektní. Nebo v souvislosti s tímto průzkumem hovořit o síle stran, ve stylu ANO je druhá nejsilnější strana v kraji je úmyslně zavádějící. Prostě proto, že žádný volič nemá dva hlasy je volbách. Už způsob tohoto průzkumu je zkrátka zavádějící. A musím říct, že evidentně úmyslně zavádějící. Osobně si myslím, že samotné průzkumy nemají takřka žádnou vypovídací hodnotu. Konec konců poslední dvoje volby do sněmovny dopadly naprosto jinak než odhadovaly tzv.průzkumy veřejného mínění. Přesto průzkum tzv.koaličního potenciálu je naprosto zcestný. Na rozdíl od běžných průzkumu, které se snaží alespoň odhadnout výsledek voleb, je naprosto k ničemu.

+1/0
18.10.2013 1:33

P71a78v43e91l 59K68u64r88a75l 5801474650170

A když sme u toho- nedostali náhodou komunisti a ČSSD taky 2 hlasy od nerozhodnutých voličů v tomto modelu?;-D

0/0
18.10.2013 20:52
Foto

J71a21r53o12s64l79a68v 95J11a19n18o84t27a 2849541300272

;-DJak to víte?

0/0
19.10.2013 11:30

P76a76v77e24l 73K53u59r70a51l 5881374120540

No nevím ale z toho co sem z toho grafu viděl tak to na rozumný součet vypadalo že stejná metodika byla uplatněna u všech stran. tak nic nemám proti.

0/0
19.10.2013 14:45

V47i53k30t75o23r 45Š73e59d42i87v48ý 8806701690356

Btw - Vy se chlubíte sto čtyřiadvaceti?;-(

+1/−2
18.10.2013 0:31
Foto

J16a42r82o20s68l58a14v 70J87a92n97o67t93a 2409231900402

;-DTo je výsledek z mého letošního vstupního testu do Mensy. To je pro neznalé, společnost sdružující osoby s mimořádně vysokým IQ, tedy u nás vyšším než 130. Této hodnoty dosáhnou nejvýše 2% světové populace. Zůstal jsem zpět jen o šest bodů. Navíc vstupní test je kalibrován na kontrolní skupinu 15-40let. Jsem trochu starší. A navíc mám ještě dva pokusy. To není chlubení. To je prostě fakt!

0/−1
18.10.2013 1:39

P92a55v70e63l 64K50u71r18a55l 5661434870390

Této hodnoty dosáhne nejvýše 2 procenta Euroamerické populace. Černochů to zvládne jedno procento a východních asiatů (Čína Japonsko) to zvládne kolem pěti.

Světový průměr byl v době kdy se to naposled skutečně proměřilo v rámci genofondu lidstva a spočetlo váženým průměrem někde na 2,5 procentu. (Ale to není "korektní" dnes říkat)

Mne jejich test v 15 vyšel na 156 (ikdyž musím podotknout že pár obrázků sem prostě natypoval tím že jsme to svěřil instinktům). Jenom jaksi dodnes nevím jaký vůbec má členství v téhle organizaci smysl... jaké výhody přinese za to abych platil nějaké členské příspěvky.

Prakticky vše co nabízí si můžu zajistit zdarma aniž bych k tomu potřeboval nějakou organizaci a platil její existenci.

0/−1
18.10.2013 22:17
Foto

J43a12r82o33s64l19a15v 27J43a95n43o81t42a 2829251770792

Téma inteligence tu nadhodil Šedivý. Jinak důležitějším kritériem pro život je spíše stav emoční inteligence. Existuje v historii mnoho velmi inteligentních psychopatů a sociopatů. Absence obyčejného lidského soucitu a empatie jsou většinou prvními přiznaky psychické poruchy či deprivace. Mensa vznikla jako organizace sdružující ty s mimořádně vysokým IQ, aby se dotyční jaksi podělili o zkušenosti v oblasti společenské interakce. Právě mimořádně inteligentní lidé mají občas problémy v každodenním životě.

0/0
19.10.2013 11:38

D29a29v95i17d 86M24a97t70ě51j90ů 2215112227908

Jen strucne - neni mozne, ze se 124 body na IQ stupnici tuto metodu nechapete. Asi vam to IQ spatne zmerili, jinak to nevidim :-(

+1/0
18.10.2013 7:52
Foto

J69a81r58o58s94l83a69v 75J14a84n23o58t59a 2379811320672

;-DMetodu chápu. Ale vy zcela umíněně odmítavé chápat, že mi jde o chybnou interpretaci výsledků této metody. Mimochodem svůj výsledek mám písemně. Ručí za něj členka Mensy paní Dana Havlová, která má licenci na testování. Navíc příští rok hodlám dosáhnout na těch 130. Šest bodů není zase tak velký rozdíl. V testu o 36 otázkách jde o dvě či tři správné odpovědi navíc. Ale to jen tak pro zajímavost, když jste ten fanda do určování výše IQ!

0/0
18.10.2013 10:13

M56i39c75h47a24l 90T31e55s86a84ř 4618222270921

Ani nevím proč, ale vzpomněl jsem si na Nobyho Nóblhocha, který s sebou trvale nosí papír, že je soudně uznaným člověkem:-)

0/0
19.10.2013 19:09

R25o31b15e72r98t 83H33o29r93á19č52e25k 5212936376645

Vy byste asi uvítal, aby si v televizi notoval rudý komunista s oranžovým, že? Pokusím se vám to vysvětlit, ale musíte se snažit. Současné volby jsou specifické v tom, že velká část voličů není pevně přesvědčena koho bude volit a šance na vstup do sněmovny se tak významně rozšiřují o další potencionální subjekty. To se ovšem netýká stádních socialistů a bolševiků, kteří by ty stádně ty své volili, i kdyby rozkrádali stát ve velkém a zásahovka je čapla se sedmi mega v krabici.. :-/ V tom žlučovitém plivanci jste nezmínil, že díky tomuto systému se pravidelně v televizi ukazují naprosto marginální SPOZáci, kteří jsou propojeni s ČSSD. Za levicovou stranu lze považovat i ma-gora Okamuru a jeho chovance.

+8/−2
17.10.2013 21:47
Foto

J70a88r29o33s64l70a46v 52J55a90n36o13t17a 2989181620852

Podnikatelské subjekty jejichž jediným smyslem existence je získat přístup k veřejným penězům, které se vydávají za politické strany může za levicové označit jen skutečně intelektuálně velmi nesměly jedinec. Jak už jsem řekl vašemu patrně spolužákovi z velmi specifické školy v příspěvku nad vámi, nejde mi ani tak o metodu průzkumu veřejného mínění, jako o interpretaci získaných výsledků a to nejen ze strany Pražské televize, ale i ostatních médií poplatných svým majitelům!

+1/−2
17.10.2013 23:32

R90o96b37e54r64t 81H48o43r36á45č65e93k 5982796376275

Pokud hovoříte o SPOZ, pak byste si měl uvědomit, že jsou to lidé původně z ČSSD nebo s ní spojení a doufám, že nechcete tvrdit, že je ČSSD levicovou stranou až od Sobotkova předsednictví. Programatika Okamurova hnutí je natolik revoluční, že je přesným opakem konzervatismu, jeho důraz na sociálno, kritika všeho pravicového a ekonomický populismus je pak jako z čítanky mladého socialisty..

+3/−2
18.10.2013 0:13
Foto

J32a24r72o92s93l38a53v 84J61a27n18o56t30a 2219931110892

Kalousek je také od Lidovců. Zeman nikdy levičákem nebyl. Rusnok propaguje Kalouskovu penzijní reformu. Odborník na zdravotnictví z SPOZ chce aby si důchodci platili zdravotní pojištění. Na tom není nic levicového. Okamura je populista, který slibuje ve stylu Věcí Veřejných. Není divu, že za jeho Úsvit kandiduje super guru Bárta. A další poslanci Věcí Veřejných, kteří ještě v roce 2011 hlasovali proti návrhu zákona poslanců ČSSD o obecném referendu. A teď kandidují za Úsvit přímé demokracie.Co je na těchto stranách levicového? Nic možná sliby a snaha stáhnout voliče. Ve skutečnosti jako VV půjdou tyto strany do pravicové koalice a sliby do háje. Jako slib VV, že zruší akcie na majitele. Místo toho už koncem roku 2010 všichni poslanci VV hlasovali proti návrhu zákona poslanců ČSSD o zrušení akcií na majitele. Totéž platí pro Okamuru a jeho zákon o prokázání původu majetku. První kdo by hlasoval proti takovému zákonu, by byl Okamura, Bárta a další poslanci Úsvitu. Těm totiž stejně jako voličům tohoto hnutí nejde o demokracii. Tím méně pak přímou. Většinou jim jde o prosazení nápadu Velkého vůdce Okamura o konečném řešení cikánské otázky. Co to má společného s levicí? Všechny české tzv.pravicové strany nemají nic společného s konzervatismem. Konzervativní hodnoty totiž stojí na respektu a úctě k zákonům a právu. Což je české pravici hodnota celkem ukradená. To neznamená, že tyto strany jsou levicové. Jejich jediným společným jmenovatelem je antikomunismus. Na zákony kašlou, vše vyřeší neviditelná ruka trhu. Na snižování přímých daní nejbohatším, na zvyšování nepřímých daní pro všechny, privatizaci veřejných služeb, likvidaci střední vrstvy a snižování životní úrovně a kvality života většiny obyvatel státu, není nic levicového. Bezohlednost, sobectví, nedostatek soucitu a empatie, asociální zákony mířící proti nejchudším vrstvám ve státě, vyvolávání zejména sociální nenávisti to je typický znal neoliberalismu, tedy vysloveně pravicového směru politiky.

0/−2
18.10.2013 2:07

P38a29v95e10l 20K15u16r80a89l 5371354790570

Ale houby. V "neoliberalismu" nikoho nezajímá vyvolávání sociální nenávisti.

Jde v podstatě jenom o sociální ignoraci. Prostě vyznavači tohoto směru nestojí o to aby se museli socializovat s ostatními.

Nenávist zákonitě vzniká ve chvíli kdy jsou nuceni se socializovat lidi kteří o to nestojí. (ať už o to nestojí z jakéhokoli důvodu). 

Ruku na srdce kdyby existovala nějaká možnost jak ignorovat že romská rodina nebude v noci dělat kravál a požadovat prostředky na přežití od všech kolem včetně mne tak bych jí s radostí ignoroval a nechal je ať si dělají co chtějí dokud se mne to nebude týkat.

Naproti tomu moje nenávist roste přímo úměrně tomu jak jsme s nimi nucen interagovat a nebo alokovat své zdroje na jejich přežití.

Pletete si příčinu a následek pane Janoto. A Ta příčina a následek jsou ryze racionální. A máte pravdu. V mém případě racionalita vždy převáží nad soucitem a empatií, což jsou především primitvní instinkty pro přežití ve skupině. JAko takové jsou sice užitečné ale je třeba je výrazně krotit mnohem vyvinutější formou chování- racionálním myšlením. Které se mimochodem ukázalo jako efektivnější- díky němu se západní civilizace dostala na technologický vrchol této planety a dominovala. Současný ústup k "humanismu" prozatím spolehlivě vede naší společnost do úpadku proti konkurenci na téhle planetce.

0/0
18.10.2013 22:25
Foto

J56a20r97o84s84l84a44v 68J91a62n52o52t91a 2469731900222

Ignorovat ostatní členy společnosti kolem sebe je v podstatě totéž jako vyvolávání sociální nenávisti. Neoliberalismu ignoruje především svobodu, morálku a etiku. Pokud se má prosadit musí zrušit sociální smír. Postavit jednotlivé vrstvy společnosti proti sobě. Jen tak se může prosadit. Jeho ideologické poučky a představy zjevně v praxi nefungují. Proto, aby je mohl realizovat musí neoliberalismus vytvářet nepřátele. Jinak se k moci nedostane. A český neoliberalismus to také dělá. Staví mladé proti starým. Střední vrstvy proti těm nízkopřijmovým. Zdravé proti nemocným. Pracující proti nezaměstnaným. Všechny proti sociálně vyloučeným. Bezohlednost, sobectví a chamtivost proti soucitu, altruismu a humanismu. Cílem neoliberalismu, který odmítá uznat samotnou existenci společnosti je vytvoření nejvyšší privilegované vrstvy a její diktatura a ovládnutí ostatních členů společnosti násilím. Hodnoty jako demokracie, lidská práva a svobody, či dokonce právo a spravedlnost se v neoliberalismu nevyskytují. Neoliberalismus není následek. Je to příčina všech současných problémů v posledních 35 letech. Je to příčina morální, společenské, ale i hospodářské krize současnosti. Je třeba se vrátit k normálu. K společensky odpovědné politice! K nastolení morálních, etických zásad a jejich přísnému dodržování. K úctě a respektu před zákonem. V přísném dodržování práv jednotlivce a jeho individuálních práv a svobod.

0/0
19.10.2013 12:04

P24a51v64e14l 69K60u40r27a22l 5181654220140

Co na svobodě neoliberalismus ignoruje? Svoboda je individuální stav mysli jedince.

Pokud se někdo v nějakém stavu cítí svobodný tak svobodný je bez ohledu na to jaký ten stav je. Pokud se někdo svobodný v daném stavu necítí tak svobodný nebude opět ať je ten stav jakýkoli. Vy si svobodu prostě představujete jinak než já.

A z toho co jste zatím tady na blogu kdy napsal si dovolím jedno tvrzení:

"Neexistuje možnost aby existovala společnost v které by jsme se já a vy cítili svobodně zároveň."

Morální chování je obecně jakékoli chování které vede k přežití skupiny. Pokud se dětský gang dokáže uživit tím že bude přepadávat důchodkyně a brát jim peníze a nikdo je za to nepostřílí, maximálně jim párkrát vynadá pak se tento gang chová morálně- jejich chování vede k jejich přežití jako skupiny.

Etiky... jaké? Naší? Mayské? Muslimské? Čínské? Etika jsou jistá pravidla která se dříve nebo později metodou pokus-omyl ustaví protože podle nich se přežít dá. Pokusy o jinou etiku (například komunistickou) se prostě zařadí na stranu "omyl" daná civilizace zkolabuje a najde se jiná. V soucitu altruismu a humanismu vám neoliberalisté bránit nebudou... ale nehodláme se na něm podílet jenom proto že vy chcete. Existenci společnosti není problém uznat. Jenom se lišíme (a to zcela neslučitelně) v názoru na to jakou má mít funkci a jak má vypadat. Všechno v posledním odstavci je brečení na špatném hrobě nad důsledky. Rozhlédněte se po všem živém na téhle planetě (a neomezujte se jenom na lidstvo)... uvidíte jenom 2 věci... To co expanduje, zabírá nové zdroje a prostředí přežívá a vyvíjí se dál. To co neexpanduje a nové zdroje nezabírá pomalu vymírá. Pro veškerý život platí základní poučka "Expand, or die." Kámen úrazu je v tom že pro tuhle planetu je lidstvo už jaksi přemnožené. (prostředí která nejsou dnes obsazena nejsou obsazena z důvodu že přežití v nich by spotřebovalo víc zdrojů než by se z nich dalo získat).

0/0
19.10.2013 14:30



NOVÝ KODEX BLOGERA

Petice

Jaké jsou novinky kromě Politické arény? Podívat se můžete tady.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.