Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

VyMeTaky.2

Maličkost...

JJ: "A co se vzdělání týče myslím, že můj vysokoškolský titul je pořád více než tvůj výuční list!"

Jarouši, pro tvou informaci, jsem na tom se vzděláním mnohem líp, ale to není to nejdůležitější. Podstatné je, proč ty, jako údajně vzdělaný sociální demokrat - opovrhuješ lidmi, kteří mají jen výuční list? Nota bene, ohánět se diplomem školy, která si na ekonomku pouze hraje (nebo hrála), přičemž o kvalitě tvého studia si může každý udělat obrázek sám (vydávání monetárních nástrojů za fiskální apod.)

0/0
2.5.2010 23:03

VyMeTaky.2

Co slovo, to vskutku perla!

JJ: "Nezapřel zkrátka školu Henryho Forda." - Omyl. Ford měl pocit, že platí nadprůměrně svoje zaměstnance, a taky mu bylo fuk, co s mzdou udělají. Baťa chápal jeho vedení firmy jako vztah zodpovědnosti jednoho vůči druhému. A měl úspěch. Díky vztahu důvěry jednoho vůči druhému se nemusel bát, v době krize, dočasně redukovat mzdy na 60%.

JJ: "Jeho heslo pracujeme kolektivně a bydlíme individuálně, nebylo ani tak

vyjádřením lásky k zaměstnancům, jako spíše strachu před spolčováním

zaměstnanců mimo pracovní dobu." Další omyl. Baťa totiž v jedné slabé chvíli připustil existenci odborů ve firmě. Výsledek? Pokles kázně, opilí dělníci, nakonec stávka. Udělal nakonec to, co udělá každý soudný člověk. Propustil stávkující, a najal jiné. A taky, není žádný důvod hořet láskou k zaměstnanci a naopak - oboustranně se jedná o pragmatismus. Do tvého hlásání lží a polopravd zapadá i to, že ses nezmínil o tom, že to byl Baťa, kdo díky získání voj. zakázek zachránil spoustě lidí krk nejen ve firmě,

0/0
30.4.2010 13:30

VyMeTaky.2

Re: Co slovo, to vskutku perla!

ale i u dodavatelů tím, že z nich získáním statutu válečného dodavatele pro vlastní firmu udělal taktéž válečné dodavatele.

Co jsi naprosto zamlčel je to, že Jan Baťa po roce 1939, kdy přišli nacisti, podporoval exilovou vládu - ač nemusel - a podporoval odboj - ač taky nemusel. A ještě předtím, než přišli vaši levicoví kolegové z Německa, odeslal desítky židovských zaměstnanců i s rodinami do bezpečí a i po 15.3.1939 se mu dařilo těmto lidem zachránit krk - včetně toho, že o ně bylo postaráno v místě, kam dorazili.

0/0
30.4.2010 13:55

VyMeTaky.2

Ale toto je ryzí skvost!!!

JJ:"Zcela oddaného a věrného firmě a jejím principům. Místo toho jim z jejich sociálního experimentu vyšel slepě poslušný zaměstnanec pro kterého je slovo šéfovo, slovem božím. Kult osobnosti Tomáše Bati i jeho bratra Jana Antonína je součástí onoho pověstného Génia Loci tohoto města. A právě tato směs lokajství, iracionálního strachu a nebetyčné servility, málem dovedla do záhuby celou firmu a k ní přidružené město. Po odchodu diktátora nastává období chaosu a bylo třeba jej rychle a efektivně nahradit."

Nikdo tomu slepě poslušnému nedržel bouchačku u hlavy. Mohl odejít. Zkusit to třeba v zámoří u Forda. Zajímavé ale je, že se k němu tlačilo více lidí, než on mohl zaměstnat. A kde je lokajství, že do 24 let měl zaměstnanec mít naspořeno 100.000,-, plat s pohyblivou složkou závislou na hospodářském výsledku firmy (pravda, ne všichni)?

Do záhuby firmu přivedli levičáci. Nejdřív nacisti, pak komunisti, teď se snažíte o to samé ve státním měřítku.

0/0
30.4.2010 14:02

Jay6

Re: Ale toto je ryzí skvost!!!

Jak jsem již mnohokrát opakoval a budu to opakovat stále znovu, protože je to pravda a ani tebou stokrát či tisíckrát opakovaná lež o levicvosti nacistů se prostě pravdou nikdy nestane. Hitler a jeho soukmenovci byli pravičáci nejhrubšího zrna a nacismus je na celém světě v odborných i laických kruzích považován a zcela právem za diktaturu pravicovou. Nacisté a neonacisté rozhodně nemají kladný vztah k demokracii a když už musí volit tak si rozhodně nevybírají demokratické levicové strany jako je sociální demokracie či politické strany na ultralevém konci politického spektra jako jsou komunisté. Neonacisté volí Národní odpor a po jeho zákazu tzv.Dělnickou stranu, která má s dělníky asi tolik společného co Hitlerova národně socialistická německá strana práce se socialismem či prací, nebo Německá demokratická republika s demokracií. Zkrátka nic  A tvoje lži a dohady v tomto směru jsou směšné. V Hitlerově Německu nikdy nedošlo k znárodnění výrobních prostředků a soukromého vlastnictví!

0/0
1.5.2010 4:16

VyMeTaky.2

Re: Ale toto je ryzí skvost!!!

Jasně, od koho by se zarytý levičák učil, než od jiného levičáka, v tomto případě od Goebelse. Tisíckrát opakovanou lež vydáváš za pravdu. Tak jako lžeš o nacismu coby údajné ultrapravici, tak lžeš o ČSSD coby demokratické a demokraticky vládnoucí straně.

A jen opravdový zmetek může tvrdit, že Německo neznárodňovalo - a ty miliony Židů (a nejen těch), přišlo o majetek a prolítlo komínem jak?

Rozdíl mezi nacisty a komunisty (včetně dnešní ČSSD) je pouze v tom, jak definuje(te) svého (vašeho) nepřítele.

0/0
1.5.2010 4:57

Jay6

Re: Ale toto je ryzí skvost!!!

Od svého pravicového soukmenovce se učíš ty. Ale stejně jako Josef i ty to máš marné. Propaganda zůstane propagandou a skutečnost založená na faktech zůstane skutečností. To, že pravičáci často kradou to víš nejlépe z vlastní zkušenosti jak jsem slyšel. Krádež židovského majetku spadá do této kategorie. Hitler a jeho ultrapravičáci ukradli majetek samozřejmě všem nepřátelům říše. Nejen židům, ale také levicové inteligenci, sociálním a jiným demokratům, humanistům. Ale do koncentráků šli  i další co se nechtěli přizpůsobit pravicové diktatuře tvého guru Hitlera. Cikáni, homosexuálové, komunisté. Jen nacisté typu pana Kruppa či Henryho Forda o svůj soukromý majetek nepřišli. Poněkud zvláštní"levicová" diktatura, že?  

0/0
1.5.2010 5:12

VyMeTaky.2

Re: Ale toto je ryzí skvost!!!

Jasně, propaganda o pravicovosti nacismu je prostě propaganda. Fakta jsou taková, že je to levicová záležitost. Levičáci prostě potřebujou svého nepřítele. Asi je to pro tebe frustrující, mít titul ing. a projevovat takovou neznalost. Za to nemohu ani já, ani ještě asociálnější grupa, můžeš poděkovat jen sám sobě, že's zjevně nedával ve škole pozor. Tak se s tím smiř.

0/0
1.5.2010 5:48

Jay6

Re: Co slovo, to vskutku perla!

Významná státní zakázka pro československou armádu pomohla obuvnickým závodům už v období krize.Právě Keynesiánské zásahy státu do ekonomiky přinesly efektivní řešení důsledků krize.Nařčení samotného autora těchto teorií z jakéhosi socialismu je logický nesmysl.Jan Antonín Baťa nebyl zrovna oblíbenou osobou v kruzích exilové londýnské vlády. Jeho spory s Benešem jsou dostatečně známy. Nebyl oblíben jako diktátor a především megalomanský sociální inženýr. Jeho hesla o čtyřicetimilionovém národu československém, o stoprocentní zaměstnanosti či snad ne příliš dobře pochopené zmínce o vystěhování Čechoslováků do Patagonie mu nakonec vynesly nezaslouženou pověst kolaboranta. O levicovosti nacistů jsem už psal mnohokrát. Je to naprostý nesmysl. Program Hitlerových národních socialistů jistě levicový byl, ale šlo pouze o zástěrku vzhledem ke sponzorům strany, nicméně skutečná společenská praxe  po získání absolutní moci byla naprosto pravicová. Nedošlo k celospolečenskému znárodnění majetku!

0/0
1.5.2010 4:03

VyMeTaky.2

Re: Co slovo, to vskutku perla!

Ale vždyť meleš páté přes deváté. Tou zakázkou pro armádu byl míněn Franz-Josef. A stran Keynese taky nevíš, co píšeš. Stát neinvestoval v obdobném duchu, jako třeba Německo, ale - a z hlediska makroekonomického nesrovnatelně málo - stát prováděl přímý transfer nejchudším, a to ještě formou, jež byla prakticky nepoužitelná jinak, než na základní potraviny. Mluvit o tomto opatření jako o Keynesiánském může jen někdo, kdo o ekonomii zhola nic neví.

Krom toho, a netýkalo se to jen ČSR, stát se snažil tak dlouho chránit měnu (resp. zlatý standard), až nakonec nebylo co chránit, a muselo se v polovině 30. let devalvovat, kdy se snížil ve dvou krocích o cca 30% zlatý ekvivalent v koruně, čímž se stabilizovala měna jak vně, tak i uvnitř coby nástroj ohodnocení cen zboží a služeb na vnitřním trhu. Tedy čistě monetární záležitost, a nikoli fiskální, jak bys rád ve svém rudooranžovém dogmatismu viděl.

0/0
1.5.2010 4:47

Jay6

Re: Co slovo, to vskutku perla!

Školou Henryho Forda jsem měl na mysli mimořádnou organizaci výroby, včetně logistických postupů a samotné organizace továrního komplexu, který v sobě rozhodně nezapře orientaci továrních budov Fordových závodů v Detroitu. Samozřejmě samotná podoba továrních budov byl již vynález samotného Bati a to stavebnicový systém o jednotném krychlovém prostoru o rozměrech 6,15 x 6,15 x 6,15 metru na železobetonové kostře. Co se organizace práce a například systému pásové výroby týče byl Baťa více než pečlivým studentem pana Forda. Takže vůbec nešlo o nějaký postoj k mzdám zaměstnanců. I když i ty byly velkorysé na tehdejší poměry a srovnatelné provozy. Výše hodinové mzdy ve Fordových závodech byla tak vysoká, že málem došlo k tak mohutnému stěhování obyvatelstva do oblasti Detroitu, že to připomínalo doby zlatokopeckých horeček. Odbory u Bati skutečně existovaly, ale připisovat jim pokles pracovní kázně či efektivity práce je hloupé a je to samozřejmě sprostá lež. Jen nebyly u šéfa v oblibě!

0/0
1.5.2010 3:46

VyMeTaky.2

Re: Co slovo, to vskutku perla!

Předpokládám, že vtrhnutí odborů do firmy máte na mysli problémy ve 20. letech. Já měl na mysli éru krátce po návratu z USA. Jinak stran odborů a efektivity, je zkušenost, že tam, kde jsou, skutečně klesá efektivita. Na konto odmítnutí požadavku jednoho odboráře, který požadoval propuštění jejich - patrně neorganizovaného - kolegy a za něhož se Baťa postavil, zahájily v odborech organizovaní dělníci stávku. Nevím, co lépe může prokázat neefektivitu chodu podniku, kde jsou odbory.

0/0
1.5.2010 4:14

Jay6

Re: Co slovo, to vskutku perla!

To může říct jen absolutní zaslepenec, který naprosto nechápe a nebo nechce pochopit skutečnou historii a úlohu odborů. Cílem odborů vždy bylo a vždy bude hájit důsledně zájmy svých členů. Odbory nemají nic jiného na práci, za tímto účelem vznikly a za tímto účelem existují. To, že se odbory na většině otázek nedohodnou s majiteli či vedením firmy je přirozené. Majitel firmy ani její vedení samozřejmě nemá zájem na zvyšování platů zaměstnanců či zlepšování jejich pracovního prostředí. Majitel chce maximalizovat svůj zisk a minimalizovat své náklady včetně mzdových nákladů. Odbory jsou tu proto, aby získaly pro své členy co největší podíl na zisku a co nejlepší pracovní podmínky. Tak jako majitele nezajímají životní a pracovní podmínky jeho zaměstnanců tak odbory nezajímá výše zisku majitele. Cílem majitele je platit zaměstnancům minimální mzdu při maximálním pracovním vytížení. Cílem odborů je přesný opak. Maximální mzda při minimálním pracovním vytížení. Ještě, že ty odbory máme! 

0/0
1.5.2010 4:31

VyMeTaky.2

Re: Co slovo, to vskutku perla!

Ještě, že ty odbory máte, protože polovzdělanec tvého ražení by byl hned bez místa.

0/0
1.5.2010 4:49

Jay6

Re: Co slovo, to vskutku perla!

Nejsem odborově organizován. Naše firma má majitele, který se neorientuje pouze na maximalizaci zisku.Takže necítím potřebu být odborově organizován. A co se vzdělání týče myslím, že můj vysokoškolský titul je pořád více než tvůj výuční list!

0/0
1.5.2010 5:17

VyMeTaky.2

Re: Co slovo, to vskutku perla!

Jasně, pokud šéfovi nejde o zisk, tak je jasný, že tě tam trpí. Doufám, že diplom máš doma v hotelu máma pěkně za rámečkem.

Je mi líto. Trumfování se, kdo ho má většího, jsem se nikdy nezúčastnil. Vím že chlapci ze třídy (na základce) se trumfovali, já tu potřebu nikdy neměl, ale u tebe vidím, že některé zvyky přetrvávají až do dospělosti.

0/0
1.5.2010 5:53

myskamiki

vazeny

pane inzenyre, vite zjevne o historii sveho kraje pekne kulove, tak si ty kecy o tom, ze jsme mnoho set let slouhove nechte od cesty, takove klise zboznuji ;-O

0/0
23.3.2010 14:13

Jay6

Re: vazeny

Dlouho jsem se rozhodoval zda tento článek zveřejnit.Konec konců jsem také jen zlínský rodák a něco z vlastností,které nemám rád se na mne skrze ten génius loci patrně přeneslo.Nicméně toto je můj názor pod který jsem se podepsal.Chápu,že pro mnohé Zlíňany odchovane v tradici moudrého báťušky Tomáše Bati jsem se stal pachatelem svatokrádeže.Není třeba začít shánět sirky a dříví na stavbu hranice na,které je třeba upálit arcikacíře.Nejsem ten kdo za pravdu hoří.Narodil jsem se ve stejný den jako pragmatik Galileo Galilei jen o nějakých 405 let později.Na mučidla nemusí dojít.Odvolám to,protože stejně jako Galileo vím,že objektivní pravda existuje i bez toho,aby byla pojmenovaná.A přece se točí!

0/0
23.3.2010 14:47

martin013

Re: vazeny

Váš způsob uvažování je naprosto dojemný. Jako u přerostlého dítěte. Propojit Tomáše a Jana Antonína Baťovi oslím můstkem s Gottwaldem, to si žádá buď pořádně drzé čelo, nebo absenci obyčejného rozumu. Navíc se z vaší reakce chce člověku normálně blít. Vy se přirovnáte ke Galileo Galileimu a své tvrzení označíte za PRAVDU. Takto si vážený pane zdůvodníte a omluvíte třeba i vraždu. Sám přitom neopomenete kritizovat toho hrozného kapitalistu Baťu, že nepřipouštěl jiné názory a diskusi. Pro mě jste obyčejný ubožák a pokud vás ve Zlíně někdy potkám odplivnu si. Pokud je na tomto městě něco hnusného, jste to především vy.  RvRvRv

0/0
23.3.2010 17:32

Jay6

Re: vazeny

Dobře mi tak.Člověk čeká racionální argument a místo toho přijde plivanec do obličeje.Přirovnání ke Galileovi bylo původně míněno jako nadsázka.Neřekl jste vůbec nic k tématu.Existuje spousta prací,které se zabývají historií Zlína.Ovšem mimo let 1948 a 1949.Toto období jako by neexistovalo.Chápu,že je za co se stydět.Pštrosí politika,ale prostě nefunguje jako odpověď na nepříjemné otázky.Můj názor je samozřejmě vysoce subjektivní.Nicméně je to alespoň názor pod který jsem se podepsal,protože já se za své názory nestydím.Patrně na rozdíl od vás.Čekal bych,že přijdete s jiným vysvětlením servility a lokajství zlínských radních a hlavně obyvatel Zlína v letech nástupu bolševické diktatury.Místo toho jsem dostal reakci skutečného dítěte,kterému kdosi cizí sáhnul na oblíbenou hračku.Co takhle mimo vyhrožování a výrazu celkového znechucení se zamyslet vlastní hlavou a zformulovat také nějakou myšlenku k tématu?Protože Zlín jako jediné město v republice přijal jméno krvavého diktátora!

0/0
23.3.2010 20:34

martin013

Re: vazeny

Nestavte se do role ublíženého. Vaši nadsázku jsem opravdu nepochopil. Naopak. Svá tvrzení vydáváte za PRAVDU, ale o Baťovi smýšlíte ve smyslu, že nepřipouštěl diskusi. Vy ji svým prohlášením o Galileovi připouštíte? Chcete soudit jednu historickou epochu. Chcete soudit obyvatele tehdejšího Zlína. K tomu myslím nemáte ani dost podkladů, ani dost informací. My víme houby, jaká byla v roce 48 atmosféra ve společnosti. Doznívaly válečné hrůzy. Průmysl se zvedal. Komunisti se drali k moci.Nevíme, zda se přejmenování prosadilo nějakým většinovým souhlasem místních, nebo jim bylo násilně vnuceno. O tehdejší době si myslím své. Byla to fáze budovatelského nadšení, ale již se blížily politické procesy let padesátých. Osobně nemám tu drzost prohlásit, že místní byli servilní k režimu. Byla to doba, kterou dost těžko můžeme pochopit. Vy chcete ty lidi soudit dnešní svobodnou optikou. Proto je mé totální znechucení a zhnusení plně oprávněné. Mimochodem, kde jste byl tak dlouho se svým názorem? 

0/0
24.3.2010 8:31

Jay6

Re: vazeny

Už mně to štve diskutovat s pologramotnými nedouky.Ta pasáž o objektivní pravdě platí obecně a nijak jsem ji nespojil s mým názorem.Jak říkám přirovnání ke Galileovi byl vtip a nadsázka.Naopak v minulém diskusním příspěvku jsem snad jasně napsal,že jde o můj subjektivní názor.Jenže to se musí číst všechno a nejen každé druhé slovo.A chce to umět chápat význam psaného textu a nepodsouvat autorovi něco co nikdy neřekl.Dlouho jsem přemýšlel co mohlo kohokoliv vést k takovému strašnému nápadu jako je přejmenování vlastního města.Tato část historie je opomíjena naprosto záměrně.Žádné jiné město v republice nebylo tak servilní k sotva dosazenému Komunistickému prezidentovi.Gottwald nastoupil do úřadu po smrti Beneše někdy v červnu 1948 a Zlín byl přejmenován jestli se nemýlím tak od 1.ledna 1949.Jestli to není dokonalá ukázka lokajství a podlézavosti tak už opravdu nevím.A obyvatelstvo?Nevím,ale i v době nástupu komunistické diktatury by se mi nelíbilo,že někdo přejmenoval moje město!

0/0
24.3.2010 11:43

BLOGER ROKU 2016

Petice

Hlasujte, kdo má být blogerem roku, a vyhrajte!



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.